fredag 18. oktober 2013

Oppgave 1 - Kantine

Hei. 
I den første oppgaven skulle vi gjøre om den ene delen av kantinen på Hamar katedralskole. Vi startet oppgaven med å ha en markedsundersøkelse, hvor vi fikk veldig ofte svar som inneholdt at elevene ønsket seg flere sitteplasser og mere farger.
For å få til begge ønskene, valgte jeg en veldig spesiell sofa, som var formet som en sirkel, med et bord i midten, hvor man kan plante et tre. Dette skulle skape fargene som de ønsket seg. I tillegg har denne veldig mange sitteplass. Sofaen vil bli ett blikkfang som skaper oppmerksomhet.
Selve temaet jeg har brukt er ett natur tema, som ble skapt først og fremst for å passe med resten.
På den ene veggen har jeg en tapet som imiterer steiner, ellers var det skifer på gulvet fra før, som jeg beholdt.
Stolene er i en trefarge, både barstolene og de lave.
Jeg fikk inn noen få stoler mer enn det er i dag, men satt også av plass hvor man kan stable stoler, som man kan bruke når det er mange der, og det blir for lite plasser.
Jeg har brukt mye lyse farger for å få det til å se stort og åpent ut.

Her er noen bilder av resultatet: 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar